Projekt – Nauka kluczem do świata

flagaRP
loga3.1

Nazwa programu MNiSW: Społeczna odpowiedzialność nauki – Popularyzacja nauki i promocja sportu,

Nazwa projektu: Nauka kluczem do świata,

Jednostka organizacyjna realizująca projekt: Wyższa Szkoła Humanistyczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie,

Okres realizacji: marzec 2020 – grudzień 2021

Kwota finansowania: 627 073,00 zł

Cel projektu:
Celem projektu jest upowszechnianie wiedzy z zakresu nauk społecznych, ich wykorzystanie w życiu codziennym przez uczestników projektu. Bogata i urozmaicona oferta zajęć dydaktycznych oraz kulturalnych realizowana przez pracowników jednostek naukowych Wyższej Szkoły Humanistycznej TWP w Szczecinie oraz specjalistów praktyków współpracujących z uczelnią przyczyni się do aktywizacji intelektualnej i społecznej, pogłębienia wiedzy specjalistycznej, która będzie miała bezpośredni wpływ na rozwój zainteresowań oraz da możliwość dalszej edukacji. Podejmowane działania na polu upowszechniania kultury i nauki sprzyjać będą szeroko rozumianemu samokształceniu i samorealizacji uczestników projektu w nawiązaniu do idei edukacji ustawicznej. Popularyzacja wiedzy naukowej zwiększa stopień uczestnictwa obywateli w ocenie i rozwiązywaniu problemów społecznych związanych z postępem naukowo-technicznym. Dzięki wiedzy naukowej, istotnej w życiu każdego człowieka, łatwiej jest podejmować także decyzje w sprawach życia codziennego. Proces popularyzacji i upowszechniania nauki i kultury jest złożony, angażuje wolę, intelekt, emocje, wyobraźnię i zdolności zarówno prowadzących zajęcia jak i odbiorców. Działania popularyzatorskie skłaniają do wysiłku intelektualnego uczestników projektu, a jednocześnie dają sposobność do rekreacji, wypoczynku i refleksji.
Celem nadrzędnym projektu jest upowszechnianie wiedzy z zakresu nauk społecznych oraz ich wykorzystania w życiu społecznym. Oferta zajęć dydaktycznych oraz kulturalnych realizowana przez dydaktyków uczelni oraz specjalistów, praktyków przyczyni się do aktywizacji intelektualnej i społecznej, pogłębienia wiedzy specjalistycznej, która ma bezpośredni wpływ na rozwój zainteresowań oraz da możliwość dalszej edukacji.
Celem głównym jest umożliwienie rozwijania wszechstronnych zainteresowań, poznanie różnych dziedzin życia, nauki i kultury poza systemem szkolnym poprzez aktywizację intelektualną. Podejmowane działania sprzyjać będą szeroko rozumianemu samokształceniu i samorealizacji w nawiązaniu do idei edukacji ustawicznej. Popularyzacja wiedzy naukowej zwiększa stopień uczestnictwa obywateli w ocenie i rozwiązywaniu problemów społ. związanych z postępem naukowo-technicznym. Dzięki wiedzy naukowej łatwiej jest podejmować także decyzje w sprawach życia codziennego. Działania popularyzatorskie skłaniają do wysiłku intelektualnego uczestników projektu a jednocześnie dają sposobność do rekreacji, wypoczynku i refleksji. Cele szczegółowe: wskazywanie racjonalnych sposobów rozwiązywania trudności codziennej egzystencji, ukazywanie wartości związanych z działaniami naukowymi i rozwojem poszczególnych dyscyplin naukowych, włączanie uczestników do systemu kształcenia ustawicznego, poszerzanie wiedzy z różnych dziedzin nauki, prowadzenie działalności na rzecz wszechstronnej aktywizacji intelektualnej, psychicznej, fizycznej, zachęcanie do uczestnictwa w wydarzeniach z różnych dziedzin kultury wysokiej, teatru, opery, a także sztuki, prowadzenie różnych form działalności edukacyjnej, społecznej, kulturalnej, turystyczno-krajoznawczej oraz zdrowotnej, nabycie i/lub wzrost poczucia własnej wartości, integracja ze społeczeństwem, podniesienie kwalifikacji w zakresie korzystania z komputera, posługiwania się językiem obcym, aktywizacja intelektualna, spotkania z ludźmi nauki i kultury, poznanie nowych lub kontynuowanie własnych pasji, zainteresowań, prowadzenie działalności informacyjnej i oświatowej.

Cele zostaną osiągnięte poprzez aktywne uczestnictwo w wykładach otwartych oraz zajęciach warsztatowych, ćwiczeniowych dedykowanych poszczególnym uczestnikom projektu.

Na potrzeby realizacji założonych celów w projekcie podpisano listy intencyjne z poniższymi partnerami: Uniwersytet Trzeciego Wieku w Nowym Warpnie, Barlinku, Golczewie, Nowogardzie, Trzebiatowie, WSH TWP w Szczecinie, Dziecięcy Uniwersytet Humanistyczny WSH TWP w Szczecinie, Bursy Szkolne w Szczecinie, Przedszkola w Szczecinie.

Przewidywana liczba uczestników: 2215

Adresaci projektu: Projekt skierowany jest do różnych grup odbiorców: dzieci, młodzież, dorośli, seniorzy. Zaplanowano wykłady otwarte skierowane do mieszkańców województwa zachodniopomorskiego oraz wiele różnych zajęć warsztatowych adresowanych do dzieci przedszkoli i szkół podstawowych miasta Szczecina, młodzieży szkół średnich, dorosłych mieszkańców Szczecina oraz seniorów zrzeszonych w sześciu Uniwersytetach Trzeciego Wieku w Golczewie, Nowogardzie, Trzebiatowie, Barlinku, Nowym Warpnie i Szczecinie.

Program projektu

Załącznik nr 1- Kwestionariusz udziału w projekcie

Załącznik nr 2 – Deklaracja udziału w projekcie

Zapytanie ofertowe:

Zapytanie ofertowe na dostawę laptopów 18-26.11.2020r.

Zapytanie ofertowe na wykonanie i dostawę materiałów dydaktycznych

GALERIA zdjęć z zajęć realizowanych w ramach projektu

Cykliczne zajęcia pn.: “Nauka poprzez zajęcia twórcze.Techniki plastyczne”.

Cykliczne zajęcia pn.: “Nauka poprzez zajęcia twórcze.Techniki plastyczne”.

Wśród śmiechu zabawy, stu przygód ciekawych, z naukowym zapałem poznajemy świat- edukacja językowa kluczem do kreatywnego działania dziecka.

Galeria prac z zajęć “Cyfrowe mikołajki”.

Galeria zdjęć z zajęć czytania techniką “ślizgania się” litera po literze.

Galeria zdjęć z zajęć dr J. Wróbel

” Cyfrowe Mikołajki” zajęcia dr D. Zbisławskiej

Galeria zdjęć z zajęć M. Martin

Galeria zdjęć z zajęć M. Martin