W toku kształcenia na kierunku pedagogika student uzyskuje poszerzoną wiedzę pedagogiczno-psychologiczną oraz umiejętności i kompetencje w zakresie nowoczesnych metod pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, tworzenia programów kształcenia uwzględniających najnowsze tendencje metodyczne, promowania strategii edukacyjnych uwzględniających twórczy rozwój przy zachowaniu i wspieraniu indywidualnych potrzeb i potencjału rozwojowego ucznia i wychowanka. Poza blokiem przedmiotów pedagogicznych student zgłębia dziedziny wiedzy kształtujące jego ogólne humanistyczne przygotowanie do pracy pedagoga, nauczyciela. Studia drugiego stopnia na kierunku Pedagogika zapewniają studentowi zdobycie kwalifikacji zawodowych zgodnie z wybraną specjalnością kształcenia.

Ogólne cele kształcenia na kierunku Pedagogika II stopnia zakładają między innymi:

  • nabycie poszerzonej wiedzy pedagogicznej w zakresie teoretycznych podstaw wychowania i kształcenia obejmującej terminologię, teorie, metodologię i metodykę działalności pedagogicznej;
  • kształtowanie umiejętności i kompetencji niezbędnych do wykorzystywania wiedzy w pracy wychowawczej i edukacyjnej z dziećmi młodzieżą i dorosłymi, zgodnie z nowoczesnym podejściem do rozwoju człowieka uwzględniającym jego indywidualne potrzeby (z poszanowaniem potrzeb ekspresji indywidualnej osobowości i samorealizacji);
  • nabycie wiedzy praktycznej oraz umiejętności w zakresie diagnozowania, projektowania, organizowania i realizowania działalności, kształcącej, opiekuńczej, kulturalnej i/lub pomocowej w odniesieniu do grup i jednostek.

Program studiów jest realizowany przez wysoko wykwalifikowaną kadrę specjalistów i praktyków z wieloletnim doświadczeniem m.in. z dziedziny pedagogiki, psychologii, socjologii, filozofii, prawa. Integralną częścią kształcenia są praktyki pedagogiczne realizowane w zależności od wybranej specjalności w odpowiednich placówkach i instytucjach.

Wśród przedmiotów pozwalających zdobyć niezbędną wiedzę, a także umiejętności i kompetencje społeczne, znajdują się miedzy innymi:

  • Pedagogika ogólna
  • Pedagogika porównawcza
  • Pedeutologia
  • Andragogika
  • Współczesne kierunki pedagogiczne
  • Warsztat umiejętności wychowawczych
  • Metodologia badań społecznych
  • Współczesne problemy socjologii
  • Współczesne problemy psychologii
  • Współczesne koncepcje filozofii i etyki
  • Media w edukacji

W ramach studiowanego kierunku student ma do wyboru cztery specjalności: